Klikk her for utskriftsvennlig versjon
Heim > Linjene > Adventura Body & Mind > Aktuelt frå linja > Linja Adventura Body & Mind til topps på Slogen (1564 moh)
Adventura Body & Mind

Linja Adventura Body & Mind til topps på Slogen (1564 moh)

Av: Christian Howlid  [Sist endret: 19.10.2015 13:40:34]

Midt i september  tok vi turen til fjells hvor vi både overnattet på den legendariske Patchellhytta (DNT) og besteg det majestetiske fjellet Slogen som ligger 1564m over havet. Turen gikk selvsagt i upåklagelig vær og med majestetisk utsikt utover fjord og fjell så langt øye kunne se. Torsdag var vi tilbake på skolen i Ørsta etter en fantastisk tur i nydelig Sunnmørsvær.

Tirsdag startet vi turen tidlig om morgenen med en utsøkt frokost på fantastiske Øye Union Hotell rett nedenfor fjellet "Slogen" til alle sin begeistring. Deretter bar det avgårde i slakk motbakke opp til Patchellhytta på 800 moh. Her skulle vi overnatte i to netter.

Onsdag håpet vi at været ville vise seg fra sin beste side, slik at vi kunne bestige Slogen på 1564moh, noe som klaffet veldig bra. På kveldene var det tid til kveldskos på hytta med fyr i peisen og kortspill.